Kategorie Plików
Retardery elektromagnetyczne - TELMA
Nasza firma oferuje serwis, naprawę oraz montaż każdego typu retardera elektromagnetycznego TELMA do wszystkich samochodów ciężarowych, dostawczych, ciągników siodłowych oraz autobusów i mikrobusów. Zastosowanie retardera pozwala ograniczyć zużycie opon i utrzymać niską temperaturę oraz dobry stan hamulców kół na wypadek rzeczywistej potrzeby ich użycia.
Gwarancja obejmuje okres od 6 do 12 miesięcy.
Retarder (zwalniacz) elektromagnetyczny działa na zasadzie zjawiska prądów wirowych. Prądy te wytwarzają się w momencie, gdy obracająca się tarcza (Rotor) o mniejszej odporności na rozmagnesowanie znajdzie w obrębie mocnego pola magnetycznego. Własne pole magnetyczne prądów wirowych skierowane jest przeciwko głównemu polu magnetycznemu co powoduje wyhamowywanie obracających się tarczy. Uruchomienie retardera następuje w momencie włączenie napięcia do cewek, które wytwarzają pole magnetyczne, obejmujące rotory. Retardery elektromagnetyczne montuje się albo na flanszy wyjściowej skrzyni biegów, bezpośrednio na dyferencjale tylnej osi (oś lub skrzynia musi być przygotowana fabrycznie do montażu retardera FOCAL SERIES) lub jako podporę wału napędowego (pomiędzy dwoma wałami napędowymi AXIAL SERIES).
Telma jest światowym liderem w produkcji elektromagnetycznych zwalniaczy - stała się czymś więcej niż tylko marką. Wśród konkurencji wyróżniają ją:
- Zaawansowane technologie
- Najnowsze urządzenia produkcyjne
- Nowoczesne urządzenia ułatwiające produkcję m.in. system KANBAN
- Akceptacja światowych producentów pojazdów
Zalety zwalniaczy elektromagnetycznych firmy TELMA:
- Bezpieczeństwo
- Komfort
- Ekologia
- Niezawodność
- Ekonomiczność
Rodzaje i typy zwalniaczy uzależnione są od momentu obrotowego /siły hamowania/:
WSKAZÓWKI:
- Odpowiednia odległość między rotorami a nabiegunnikami (tzw. airgap) jest bardzo ważna i ma wpływ ma prawidłowe funkcjonowanie urządzenia TELMA.
Jeżeli szczelina jest zbyt duża, urządzenie nie zapewni kierowcy pełnej siły hamowania i odpowiedniej skuteczności.
Jeżeli szczelina jest zbyt mała, rotory mogą ocierać o nabiegunniki i prowadzić do niepotrzebnego zużycia, uszkodzenia i przedwczesnych awarii retardera TELMA lub jego elementów.
Kontrole szczeliny powinny być wykonywane, gdy TELMA jest zimna. Aby sprawdzić, czy szczelina jest właściwa, należy użyć szczelinomierza i sprawdzić odległość między rotorami i nabiegunnikami w czterech punktach na każdej stronie każdego z dwóch rotorów.
Poniżej została przedstawiona tabela z modelami urządzeń oraz odpowiednimi dla nich szczelinami (+-0,15mm):
SERIA FOCAL:
model | FV60-90 | FV61-00 | FV61-30 | FV61-31 | FV61-40 | FV71-50 | FV71-70 | FV71-90 | F250 | FV82-60 |
mm | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.5 | 1.3 | 1.4 | 1.4 | 1.4 | 1.7 | 1.7 |
model | FV82-70 | FV83-00 | FN72-00 | FN72-20 | FN72-40 | FN82-70 | FN83-00 | FN83-30 | FP82-00 | FP82-70 |
mm | 1.7 | 1.7 | 1.4 | 1.4 | 1.4 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | 1.5 | 1.5 |
SERIA AXIAL:
model | AC50-55 | AC50-65 | AC50-80 | AC51-00 | AC61-25 | AC61-35 | AC61-60 | AC72-00 | AC82-45 | AC82-70 | AC83-00 | AC83-31 |
mm | 0.8 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | 1.0 | 1.9 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.5 | 1.5 |
model | AD50-55 | AD50-90 | AD61-30 | AD61-55 | AD72-00 | AD72-45 |
mm | 1 | 1 | 1.4 | 1.4 | 1.4 | 1.2 |
Jeżeli chcą Państwo dowiedzieć się więcej na temat naprawy i montażu retarderów TELMA zachęcamy do kontaktu z naszą firmą [KONTAKT]
Pliki: