Retardery

Image
TELMA AC 50-80

Retardery elektromagnetyczne - TELMA

Nasza firma oferuje serwis, naprawę oraz montaż każdego typu retardera elektromagnetycznego TELMA do wszystkich samochodów ciężarowych, dostawczych, ciągników siodłowych oraz autobusów i mikrobusów. Zastosowanie retardera pozwala ograniczyć zużycie opon i utrzymać niską temperaturę oraz dobry stan hamulców kół na wypadek rzeczywistej potrzeby ich użycia. 
Gwarancja obejmuje okres od 6 do 12 miesięcy.

Retarder (zwalniacz) elektromagnetyczny działa na zasadzie zjawiska prądów wirowych. Prądy te wytwarzają się w momencie, gdy obracająca się tarcza (Rotor) o mniejszej odporności na rozmagnesowanie znajdzie w obrębie mocnego pola magnetycznego. Własne pole magnetyczne prądów wirowych skierowane jest przeciwko głównemu polu magnetycznemu co powoduje wyhamowywanie obracających się tarczy. Uruchomienie retardera następuje w momencie włączenie napięcia do cewek, które wytwarzają pole magnetyczne, obejmujące rotory. Retardery elektromagnetyczne montuje się albo na flanszy wyjściowej skrzyni biegów, bezpośrednio na dyferencjale tylnej osi (oś lub skrzynia musi być przygotowana fabrycznie do montażu retardera FOCAL SERIES) lub jako podporę wału napędowego (pomiędzy dwoma wałami napędowymi AXIAL SERIES).

Telma jest światowym liderem w produkcji elektromagnetycznych zwalniaczy - stała się czymś więcej niż tylko marką. Wśród konkurencji wyróżniają ją:

  • Zaawansowane technologie
  • Najnowsze urządzenia produkcyjne
  • Nowoczesne urządzenia ułatwiające produkcję m.in. system KANBAN
  • Akceptacja światowych producentów pojazdów

Zalety zwalniaczy elektromagnetycznych firmy TELMA:

  • Bezpieczeństwo
  • Komfort
  • Ekologia
  • Niezawodność
  • Ekonomiczność

Rodzaje i typy zwalniaczy uzależnione są od momentu obrotowego /siły hamowania/:

tabela

 

 

 

WSKAZÓWKI:

  • Odpowiednia odległość między rotorami a nabiegunnikami (tzw. airgap) jest bardzo ważna i ma wpływ ma prawidłowe funkcjonowanie urządzenia TELMA.
  • Jeżeli szczelina jest zbyt duża, urządzenie nie zapewni kierowcy pełnej siły hamowania i odpowiedniej skuteczności.
  • Jeżeli szczelina jest zbyt mała, rotory mogą ocierać o nabiegunniki i prowadzić do niepotrzebnego zużycia, uszkodzenia i przedwczesnych awarii retardera TELMA lub jego elementów.
  • Kontrole szczeliny powinny być wykonywane, gdy TELMA jest zimna. Aby sprawdzić, czy szczelina jest właściwa, należy użyć szczelinomierza i sprawdzić odległość między rotorami i nabiegunnikami w czterech punktach na każdej stronie każdego z dwóch rotorów.
Image
VOITH 115HV

Retardery hydrokinetyczne - VOITH

Nasza firma oferuje serwis, naprawę każdego typu retardera firmy VOITH do wszystkich samochodów ciężarowych, dostawczych, ciągników siodłowych oraz autobusów i mikrobusów. Zastosowanie retardera pozwala ograniczyć zużycie opon i utrzymać niską temperaturę oraz dobry stan hamulców kół na wypadek rzeczywistej potrzeby ich użycia.
Podstawowe naprawy oferowane przez naszą firmę to naprawy "hydrauliczne" i dotyczą wymiany kompletu uszczelnień wewnątrz urządzenia.
Nie zajmujemy sie elektroniką oraz sterowaniem urządzeń na pojeździe.
Gwarancja obejmuje okres 6 miesięcy.

Retardery (zwalniacze) Voith działają na zasadzie hydrodynamicznej. Dwa symetryczne wirniki zaopatrzone w promieniowe łopatki tworzą razem torus, który wypełniony jest w różnym stopniu olejem. Retardery te działają na takiej zasadzie, że wirnik (rotor) napędzany przez wał przegubowy rozpędza olej, który jest hamowany w statorze. Dzięki kontrolowanemu prowadzeniu oleju wirnik, a tym samym pojazd, jest wyhamowywany. Powstające przy tym ciepło odprowadzane jest przez układ chłodzenia pojazdu. Zwalniacze hydrokinetyczne montuje się albo przy skrzyni biegów lub jako podporę wału napędowego.

Zalety zwalniaczy hydrokinetycznych firmy VOITH:

  • szybka amortyzacja poniesionych nakładów
  • brak ciernego zużycia
  • wysokie momenty hamowania także przy niskich obrotach silnika
  • funkcja zachowania stałej prędkości w zjeździe
  • niewielki ciężar
  • niezależny od skrzyni system zasilania olejem
  • niskie temperatury pracy
  • mała bezwładność w ruchu obrotowym
  • niewielki pobór prądu
  • system komunikacji z elektroniką silnika

Naprawiamy części do każdego
typu pojazdów i maszyn*

* wg oferty

Gdzie jesteśmy?